Klasa "kreatywna" spotkała się we Wrocławskim Centrum Badań EIT+ |

W samo poÅ‚udnie, w dniu 25 lutego, rozpoczęła siÄ™ konferencja „Innowacyjny WrocÅ‚aw”. Na sali spotkaÅ‚o siÄ™ ponad 130 osób, wÅ›ród których byli naukowcy, mÅ‚odzi przedsiÄ™biorcy, designerzy, lokalni aktywiÅ›ci, innowatorzy oraz dziennikarze. Wszyscy przyjechali do WrocÅ‚awskiego Centrum BadaÅ„ EIT+ po to, aby porozmawiać przede wszystkim o polskiej innowacyjnoÅ›ci. Konferencja „Innowacyjny WrocÅ‚aw” zostaÅ‚a podzielona na dwie sesje. Podczas pierwszej – tzw. „narzÄ™dziowni”, omówiono m.in. metody, które mogÄ… być pomocne w pracy nad kreatywnoÅ›ciÄ…, w budowaniu zespoÅ‚u, w rozwiÄ…zywaniu skomplikowanych problemów oraz w tworzeniu prezentacji sprzedażowej. O zaletach pochodzÄ…cej ze Stanów metody „design thinking” opowiadaÅ‚a Joanna Pniewska z Politechniki GdaÅ„skiej, która jest również pomysÅ‚odawczyniÄ… i koordynatorkÄ… ogólnopolskiego festiwalu Design Thinking Week oraz laueratkÄ… programu stażowego Top 500 Innovators na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley. - Design thinking to usystematyzowany sposób myÅ›lenia. Å»eby wpaść na innowacyjny pomysÅ‚, trzeba zebrać interdyscyplinarny zespóÅ‚, bo problemy w dzisiejszym Å›wiecie sÄ… zÅ‚ożone - podkreÅ›laÅ‚a Pniewska. – Ważne jest również to, aby zdać sobie sprawÄ™ z tego, że nasz sposób myÅ›lenia nie musi być dobry. PróbkÄ™ tego, czym jest metoda „design thinking” oraz jakie może przynieść rezultaty pokazali podczas spotkania również Patrycja Radek – Z-ca Dyrektora ds. Sprzedaży i Marketingu oraz PrzemysÅ‚aw HaÅ‚ub – Menedżer ds. kluczowych klientów z WrocÅ‚awskiego Centrum BadaÅ„ EIT+, którzy przygotowali relacjÄ™ z warsztatu projektowania przystanku komunikacji miejskiej. Warsztat byÅ‚ organizowany w ubiegÅ‚ym tygodniu w ramach "Laboratorium Innowacji". - Najważniejsza okazaÅ‚a siÄ™ część empatyczna, w której mówiliÅ›my o potrzebach. Uczestnicy stwierdzili, że warto by zastosować tÄ™ metodÄ™ w konsultacjach spoÅ‚ecznych urzÄ™du miejskiego - oceniÅ‚a Patrycja Radek. W drugiej części spotkania gÅ‚os zabrali zaÅ‚ożyciele startupów: Brand24, Ecologic, Zeccer i Space is More, którzy chcieli przekazać uczestnikom przede wszystkim kilka porad dotyczÄ…cych tworzenia maÅ‚ych, innowacyjnych firm. MichaÅ‚ Sadowski z Brand24 opowiadaÅ‚ o swoim biznesie, który polega na analizie obecnoÅ›ci marek w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych. - RoÅ›niemy nieustannie od poczÄ…tku 2011 r., zbieramy klientów z różnych marek i zaczynamy globalnÄ… ekspansjÄ™ - przekonywaÅ‚. ZwróciÅ‚ również uwagÄ™ na to, że wielu z nas przecenia wartość tzw. dobrego pomysÅ‚u na biznes. - Google nie byÅ‚ pierwszÄ… wyszukiwarkÄ…, a Facebook nie byÅ‚ pierwszym medium spoÅ‚ecznoÅ›ciowym. Liczy siÄ™ ulepszenie danego pomysÅ‚u i znalezienie odpowiedź na potrzeby klientów - wskazywaÅ‚. Konferencja „Innowacyjny WrocÅ‚aw” byÅ‚a finaÅ‚em pierwszego etapu ogólnopolskiej akcji spoÅ‚ecznej „Laboratorium innowacji” organizowanej przez „GazetÄ™ WyborczÄ…” wraz z WrocÅ‚awskim Centrum BadaÅ„ EIT+, Capgemini, Data Techno Parkiem, NokiÄ…, Tieto oraz WrocÅ‚awskim Parkiem Technologicznym. Jej celem jest zmiana sposobu myÅ›lenia o innowacjach w naszym kraju, ponieważ Polacy nie muszÄ… kopiować Amerykanów i tworzyć wÅ‚asnej Doliny Krzemowej, potrzebujÄ… natomiast otwarcia na siebie, zaufania i wiary w to, że potrafiÄ…. Dlatego od momentu uruchomienia „Laboratorium innowacji” (tj. od października 2014 r.) na Å‚amach Gazety Wyborczej powstaÅ‚o m.in. 229 artykuÅ‚ów, z którymi zapoznaÅ‚o siÄ™ 50 tys. czytelników. - Nie wiemy, czy to dużo, czy to maÅ‚o. Wiemy natomiast, że jesteÅ›my w awangardzie – podsumowaÅ‚ wydarzenie Grzegorz Piechota, koordynator akcji spoÅ‚ecznych Gazety Wyborczej. PeÅ‚na relacja z konferencji "Innowacyjny WrocÅ‚aw" jest dostÄ™pna na stronach Gazety Wyborczej. W samo poÅ‚udnie, w dniu 25 lutego, rozpoczęła siÄ™ konferencja „Innowacyjny WrocÅ‚aw”. Na sali spotkaÅ‚o siÄ™ ponad 130 osób, wÅ›ród których byli naukowcy, mÅ‚odzi przedsiÄ™biorcy, designerzy, lokalni aktywiÅ›ci, innowatorzy oraz dziennikarze. Wszyscy przyjechali do WrocÅ‚awskiego Centrum BadaÅ„ EIT+ po to, aby porozmawiać przede wszystkim o polskiej innowacyjnoÅ›ci.
Konferencja „Innowacyjny WrocÅ‚aw” zostaÅ‚a podzielona na dwie sesje. Podczas pierwszej – tzw. „narzÄ™dziowni”, omówiono m.in. metody, które mogÄ… być pomocne w pracy nad kreatywnoÅ›ciÄ…, w budowaniu zespoÅ‚u, w rozwiÄ…zywaniu skomplikowanych problemów oraz w tworzeniu prezentacji sprzedażowej. O zaletach pochodzÄ…cej ze Stanów metody „design thinking” opowiadaÅ‚a Joanna Pniewska z Politechniki GdaÅ„skiej, która jest również pomysÅ‚odawczyniÄ… i koordynatorkÄ… ogólnopolskiego festiwalu Design Thinking Week oraz laueratkÄ… programu stażowego Top 500 Innovators na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley.
- Design thinking to usystematyzowany sposób myÅ›lenia. Å»eby wpaść na innowacyjny pomysÅ‚, trzeba zebrać interdyscyplinarny zespóÅ‚, bo problemy w dzisiejszym Å›wiecie sÄ… zÅ‚ożone - podkreÅ›laÅ‚a Pniewska. – Ważne jest również to, aby zdać sobie sprawÄ™ z tego, że nasz sposób myÅ›lenia nie musi być dobry.
PróbkÄ™ tego, czym jest metoda „design thinking” oraz jakie może przynieść rezultaty pokazali podczas spotkania również Patrycja Radek – Z-ca Dyrektora ds. Sprzedaży i Marketingu oraz PrzemysÅ‚aw HaÅ‚ub – Menedżer ds. kluczowych klientów z WrocÅ‚awskiego Centrum BadaÅ„ EIT+, którzy przygotowali relacjÄ™ z warsztatu projektowania przystanku komunikacji miejskiej. Warsztat byÅ‚ organizowany w ubiegÅ‚ym tygodniu w ramach "Laboratorium Innowacji".
- Najważniejsza okazaÅ‚a siÄ™ część empatyczna, w której mówiliÅ›my o potrzebach. Uczestnicy stwierdzili, że warto by zastosować tÄ™ metodÄ™ w konsultacjach spoÅ‚ecznych urzÄ™du miejskiego - oceniÅ‚a Patrycja Radek.
W drugiej części spotkania gÅ‚os zostaÅ‚ przekazany startupom: Brand24, Ecologic, Zeccer i Space is More, którzy chcieli przekazać uczestnikom przede wszystkim kilka porad dotyczÄ…cych tworzenia maÅ‚ych, innowacyjnych firm. MichaÅ‚ Sadowski z Brand24 opowiadaÅ‚ o swoim biznesie, który polega na analizie obecnoÅ›ci marek w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych. - RoÅ›niemy nieustannie od poczÄ…tku 2011 r., zbieramy klientów z różnych marek i zaczynamy globalnÄ… ekspansjÄ™ - przekonywaÅ‚. ZwróciÅ‚ również uwagÄ™ na to, że wielu z nas przecenia wartość tzw. dobrego pomysÅ‚u na biznes. - Google nie byÅ‚ pierwszÄ… wyszukiwarkÄ…, a Facebook nie byÅ‚ pierwszym medium spoÅ‚ecznoÅ›ciowym. Liczy siÄ™ ulepszenie danego pomysÅ‚u i znalezienie odpowiedź na potrzeby klientów - wskazywaÅ‚.
Konferencja „Innowacyjny WrocÅ‚aw” byÅ‚a finaÅ‚em pierwszego etapu ogólnopolskiej akcji spoÅ‚ecznej „Laboratorium innowacji” organizowanej przez „GazetÄ™ WyborczÄ…” wraz z WrocÅ‚awskim Centrum BadaÅ„ EIT+, Capgemini, Data Techno Parkiem, NokiÄ…, Tieto oraz WrocÅ‚awskim Parkiem Technologicznym. Jej celem jest zmiana sposobu myÅ›lenia o innowacjach w naszym kraju, ponieważ Polacy nie muszÄ… kopiować Amerykanów i tworzyć wÅ‚asnej Doliny Krzemowej, potrzebujÄ… natomiast otwarcia na siebie, zaufania i wiary w to, że potrafiÄ…. Dlatego od momentu uruchomienia „Laboratorium innowacji” (tj. od października 2014 r.) na Å‚amach Gazety Wyborczej powstaÅ‚o m.in. 229 artykuÅ‚ów, z którymi zapoznaÅ‚o siÄ™ 50 tys. czytelników.
- Nie wiemy, czy to dużo, czy to maÅ‚o. Wiemy natomiast, że jesteÅ›my w awangardzie – podsumowaÅ‚ wydarzenie Grzegorz Piechota, koordynator akcji spoÅ‚ecznych Gazety Wyborczej.
Czy wiesz, że ...Silnik samochodu osobowego wykorzystuje ok. 30% energii zawartej w benzynie. Jedno z zadaÅ„ badawczych projektu NanoMat jest opracowanie technologii ogniw paliwowych o wydajnoÅ›ci ok. 80% (zamiast 100 kilometrów przejedziemy 267 km !!!). Zobacz również |
||
Aktualności30 Kreatywnych Wrocławia odebrało wczoraj wyróżnienia z rąk prezydenta Rafała Dutkiewicza.01.07.15
|