O współpracy z branżą lotniczą podczas targów ILA 2012 w Berlinie
|
Targi ILA w Berlinie to jedno z najważniejszych wydarzeń światowego przemysłu lotniczego. W tegorocznej edycji, zorganizowanej w stolicy Niemiec w dniach 11-16 września br., wzięła udział delegacja Wrocławskiego Centrum Badań EIT+.
1000 wystawców z 47 krajów, stoiska tak renomowanych firm, jak Rolls-Royce, Airbus czy Lufthansa – berlińskie targi ILA były doskonałą okazją do nawiązania biznesowych relacji i współpracy badawczej. Szczególnie w kontekście projektu, który Wrocławskie Centrum Badań EIT+ realizuje wspólnie z mającym siedzibę w Dreźnie instytutem ILK. To inicjatywa o nazwie LATAM (Laboratory for Advanced Testing of Aviation Materials). W ramach współpracy, możliwe są zaawansowane badania odpowiadające potrzebom branży lotniczej, m.in. testy palności, starzeniowe, mechaniczne i wytrzymałościowe materiałów, a także ich analiza termiczna.
To oferta dobrze wpisująca się w aktualne trendy rozwoju branży lotniczej i stojącego za nią sektora przemysłowego. Producenci samolotów i twórcy technologii stosowanych w lotnictwie w ostatnich latach inwestują coraz więcej w budowę maszyn, opartych na nowoczesnych materiałach. Wszystko po to, by samoloty mogły podróżować szybciej, a przy tym zużywały mniej paliwa niż obecnie, chroniąc w ten sposób środowisko naturalne.
Podczas berlińskich targów, EIT+ reprezentował dr inż. Łukasz Nieradko (Dyrektor Departamentu Nanotechnologii), zajmująca się badaniami nad polimerami dr inż. Marta Kargol i specjalistka ds. promocji Aniela Ćwiklak. Nasi przedstawiciele prezentowali potencjalnym klientom możliwości oferowanych przez nas i drezdeński instytut badań, prowadzonych w ramach projektu LATAM. Te wszechstronne i gruntowne analizy będą prowadzone w laboratoriach, budowanych w naszym Kampusie Pracze w ramach projektu „Dolnośląskie Centrum Materiałów i Biomateriałów (DCMiB)”.
Czy wiesz, że ...
Silnik samochodu osobowego wykorzystuje ok. 30% energii zawartej w benzynie. Jedno z zadań badawczych projektu NanoMat jest opracowanie technologii ogniw paliwowych o wydajności ok. 80% (zamiast 100 kilometrów przejedziemy 267 km !!!).
więcej informacji