Współpracownik EIT+ walczy o prestiżową nagrodę
|
Wojciech Wodo, student Politechniki WrocÅ‚awskiej i wspóÅ‚pracownik realizowanego przez WrocÅ‚awskie Centrum BadaÅ„ EIT+ projektu NETWORK SUNRISE, może zdobyć nagrodÄ™ dla najlepszego studenta w Polsce.
Za Wojciechem Wodo pierwszy krok na drodze do tytuÅ‚u Studenckiego Nobla 2011. W kategorii „Nauki Å›cisÅ‚e” wygraÅ‚ w konkursie dolnoÅ›lÄ…skim, siÄ™gnÄ…Å‚ też po prymat na swojej uczelni. Czy znajdzie siÄ™ też w gronie laureatów ogólnopolskich, okaże siÄ™ pod koniec czerwca 2011 r. Wtedy odbÄ™dzie siÄ™ wielki finaÅ‚ trzeciej edycji organizowanego przez Niezależne Zrzeszenie Studentów konkursu „Studencki Nobel 2011”, promujÄ…cego mÅ‚ode talenty na uczelniach wyższych w Polsce.
Jury plebiscytu wybiera najzdolniejszych w Polsce studentów uczelni zarówno publicznych, jak i prywatnych, w dziesiÄ™ciu kategoriach: nauki rolniczo-przyrodnicze, inżynieryjne i techniczne, medyczne i o zdrowiu, prawnicze, ekonomiczne, humanistyczne, Å›cisÅ‚e, sztuka, sport, jÄ™zyki obce. A najlepszy z wyróżnionych żaków otrzyma dodatkowo tytuÅ‚ Studenckiego Nobla 2011.
24-letni Wojciech Wodo jest wspóÅ‚pracownikiem WrocÅ‚awskiego Centrum BadaÅ„ EIT+, zajmujÄ…c siÄ™ animowaniem transferu technologii w projekcie NETWORK SUNRISE. Studiuje też na piÄ…tym roku informatyki na Politechnice WrocÅ‚awskiej. Na uczelni daÅ‚ siÄ™ poznać jako utalentowany student. Wspólnie z Instytutem Niskich Temperatur i BadaÅ„ Strukturalnych PAN we WrocÅ‚awiu zajmuje siÄ™ analizami m. in. w zakresie obliczeÅ„ wektorowych na procesorach.
Jest też m.in. zaangażowany w studenckie życie uczelni. Zasiada w zarzÄ…dzie Fundacji MANUS, od piÄ™ciu lat opiekuje siÄ™ Dyskusyjnym Klubem Filmowym „Politechnika”, wspóÅ‚pracuje też z uczelnianym samorzÄ…dem i ogólnopolskim Forum Uczelni Technicznych.
Trzymamy kciuki za naszego wspóÅ‚pracownika i życzymy mu, by siÄ™gnÄ…Å‚ po Studenckiego Nobla 2011.
Czy wiesz, że ...
Silnik samochodu osobowego wykorzystuje ok. 30% energii zawartej w benzynie. Jedno z zadaÅ„ badawczych projektu NanoMat jest opracowanie technologii ogniw paliwowych o wydajnoÅ›ci ok. 80% (zamiast 100 kilometrów przejedziemy 267 km !!!).
więcej informacji